Неділя, 24.09.2017, 08:06
| RSS

Меню сайту
Міні-чат
200
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу

Напрямки та форми роботи

Значення психолого-медико-педагогічної консультації у забезпеченні доступності освіти для дітей з особливими освітніми потребами

Про внесення змін до Положення про центральну та республіканську (Автономна Республіка Крим), обласні, Київську та Севастопольську міські,районні (міські) психолого-медико-педагогічні консультації.- Наказ МОНУ від 23.06.2011 № 623/61

В основу роботи консультації покладено принцип цілісного підходу до дитини. Психолого-педагогічне вивчення її спрямоване на визначення характеру та причин відхилень у психофізичному розвитку дитини, з’ясування її особливих освітніх потреб, надання рекомендацій щодо змісту, форм і методів навчання, корекційно-розвивальної роботи з урахуванням особливостей навчально-пізнавальної діяльності в умовах спеціальних груп, виховання та соціальної адаптації. Розвиток будь-якої особистості залежить від того, наскільки умови навчання та виховання відповідають її можливостям.
      Як зробити так, щоб діти, які потребують допомоги, вчасно потрапляли до фахівців? Як зробити дитину більш упевненою, а батьків навчити не боятися майбутнього?
      Що для цього треба зробити?
      1. Повне обстеження та рання діагностика, ведення банку даних дітей.
      2. Консультації психолога та дефектолога.
      3. Раннє корекційне втручання.
      4. Психологічна допомога й підтримка батьків та дітей.
      5. Корекційна кропітка робота педагогів та батьків.
      6. Направлення дітей із складними вадами розвитку (після попереднього консультування та оформлення необхідних документів) на психолого-педагогічне вивчення в консультацію з повноваженнями обласної для визначення особливих освітніх потреб і надання рекомендацій щодо змісту, методів та форми їх навчання, комплексної реабілітації.
     
     

Модель супроводу дитини з особливими потребами в умовах консультації

 

      Напрямки роботи:


      1. Робота з родинами.
     

 

Основні форми діяльності:


      - Робота батьківського клубу "Батьки для батьків” (для батьків дітей із порушеннями слуху).
      - Індивідуальні консультації з актуальних питань для батьків.
      - Батьківські збори.
      - Просвіта батьків.
      - Педагогічний патронат із відвідуванням удома.
      - Волонтерський рух студентів факультету практичної психології та соціальної роботи державного університету імені Миколи Гоголя.
     
      2. Індивідуально-корекційна та консультативна робота.
      - Попереднє вивчення дитини (рекомендації щодо психолого-педагогічного вивчення на засіданні обласної та міської консультацій).
      - Демонстраційна робота для навчання батьків.
      - Попереднє вивчення рівня засвоєння програмного матеріалу.
      - Консультативні заняття для батьків, діти яких за станом здоров’я не можуть навчатись.
      - Корекція мовленнєвих порушень.
     
      3. Робота зі спеціалістами. Психолого-педагогічна і методична просвіта.
      - Лікарями та медсестрами.
      - Учителями-дефектологами.
      - Педагогами загальноосвітніх шкіл та вихователями дитячих навчальних закладів.
     
      Форми діяльності:
      - Семінари, зустрічі, наради, майстер-класи, бесіди, консультації, телефон гарячої лінії.
     
      Конвенція ООН про права дитини як документ міжнародного рівня автоматично висуває вимоги до кожної держави щодо приведення національного законодавства у відповідність до цієї «всесвітньої конституції прав дитини». Наша держава на цьому шляху робить прогресивні кроки. За останні роки інтенсифікується державна підтримка дітей з особливостями психофізичного розвитку, що сприяє втіленню прогресивних ідей у практику.
     
      4. Фонд сприяння інклюзивній моделі навчання дітей з особливими потребами.
      1. Збір оперативно-аналітичної інформації. Ведення банку даних дітей із порушеннями психофізичного розвитку.
      2. Розроблені заходи в управлінні освіти та навчальних закладах щодо запровадження інклюзивного навчання.
      3. Опрацьована нормативно-правова база щодо організації інклюзивної моделі освіти та планів використання індексу інклюзії в системі освіти.
      4. Підготовлена папка інформаційних матеріалів та презентації для адміністрацій шкіл та педагогів.
      5. Методистом із бібліотечних фондів створена бібліографічно-тематична рубрика літератури з теми.
      6. Виступи на семінарах, нарадах.
      7. Підтримка зв’язку із Всеукраїнським фондом «Крок за кроком».
      8. Організована зустріч з колегами Оболонського управління освіти, педагогами СЗШ №233, де організовано інклюзивну модель освіти для дітей з особливими потребами, з метою впровадження та планів використання індексу інклюзії в системі дошкільної та загальної середньої освіти в місті Ніжині.
      9. Опрацьовуються Інтернет-ресурси щодо запровадження інклюзивної моделі навчання для дітей з психофізичними порушеннями.

Пошук
Календар
«  Вересень 2017  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930
МОНмолодьспорту
Управління освіти
Електронна реєстрація в ДНЗ
ЧОІППО
Національна дитяча гаряча лінія
Національна гаряча лінія