Нормативно-правова база
Нормативно - правове поле щодо впровадження інклюзивного навчання в загальноосвітніх навчальних закладах
1. Наказ від 09.12.2010 №1224 «Про затвердження Положення про спеціальні класи для навчання дітей з особливими освітніми потребами у загальноосвітніх навчальних закладах».
2. Наказ від 14.06.2013 № 768 «Про затвердження плану заходів щодо забезпечення права на освіту дітей з особливими освітніми потребами, у тому числі дітей-інвалідів».
3. Наказ від 23.07.2013 № 1034 «Про затвердження Плану заходів щодо впровадження інклюзивного навчання в дошкільних та загальноосвітніх навчальних закладах на період до 2015 року».
4. Наказ Міністерства освіти і науки України від 23.07.2013 № 1034 «Про затвердження заходів щодо впровадження інклюзивного навчання в дошкільних та загальноосвітніх навчальних закладах на період до 2015 року».
5. Наказ від 28.01.2014 № 80 (зі змінами, внесеними наказом МОН України від 11.02.2014 р. № 133).
«Типові навчальні плани спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів для дітей, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку (початкова школа)».
6. Наказ від 22.04.2014 № 504 (зі змінами, внесеними наказом МОН України від 11.06.2014 р. № 701) «Типові навчальні плани спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів ІІ ступеня для дітей, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку».
7. Наказ МОНУ № 1081 від 21.07.2017 "Про затвердження Типового навчального плану для дітей з інтелектуальними порушеннями помірного та тяжкого ступеня" (початкова школа)
8. Постанова КАБІНЕТу МІНІСТРІВ УКРАЇНИ від 15 листопада 2017 р. № 863 "Про внесення змін до Порядку та умов надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами"
9. Лист МОНУ № 1/9-639 від 29 листопада 2017 року "Щодо Порядку та умов надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами"
10. Конвенція ООН про права дитини
11. Наказ МОНУ від 01.08.2018 р. № 90 "Про внесення змін до наказу МОНУ від 06.12.2010 № 1205"
12.Лист МОНУ від 19.03.2018 № 1/9-161 "Щодо Постанови КМУ від 14.02.2018 р. № 72 та наказуМОН від 01.02.2018 р. № 90
13. ПОСТАНОВА КМУ від 21 лютого 2018 р. № 88 "Деякі питання використання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами у 2018 році"
14. ПОСТАНОВА КМУ від 14 лютого 2018 р. № 72 "Про внесення змін у додаток до постанови Кабінету Міністрів України від 25 серпня 2004 р. № 1096"
Київ
Листи Міністерства освіти і науки України
від 05.02. 2018 № 2.5.-281 «Роз’яснення щодо порядку організації інклюзивного навчання»
від 10.01.17 року № 1/9-2 "Про сучасні підходи до навчально-виховного процесу учнів з особливими освітніми потребами"
від 18.05.2012 №1/9-384 «Про організацію інклюзивного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах»
від 25.09.2012 № 1/9-675 «Щодо посадових обов’язків асистента вчителя»
від 28.09.2012 № 1/9-694 «Щодо введення посади вихователя (асистента вчителя) у загальноосвітніх навчальних закладах з інклюзивним навчанням»
від 26.07.2012 №1/9-529 «Про організацію психологічного і соціального супроводу в умовах інклюзивного навчання»
від 02.01.2013 №1/9-1 «Про визначення завдань працівників психологічної служби системи освіти в умовах інклюзивного навчання».
від 25.06.2014 № 1/9-335 «Про навчальні плани та програми спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів на 2014/2015 навчальний рік«
навчальних закладах для навчання дітей з особливими освітніми потребами (за нозологіями) у 2014/2015 навчальному році»
2017-2018 н.р.
Постанова КАБІНЕТУ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ від 9 серпня 2017 р. № 588 "Про внесення змін до Порядку організації інклюзивного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах"
Постанова КАБІНЕТУ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ від 27.09.2016 р. № 671 "Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України"
Наказ МОНУ від 24.04.2017 р. № 635 "Про внесення змін до Положення про індивідуальну форму навчання в загальноосвітніх навчальних закладах"
Лист МОНУ "ПЕРЕЛІК навчальних програм, підручників та навчально-методичних посібників, рекомендованих Міністерством освіти і науки України для використання в загальноосвітніх навчальних закладах для навчання дітей з особливими освітніми потребами (за нозологіями) у 2017/2018 навчальному році"
Лист МОНУ від 12.01.2017 р. № 1/9-385 "Про навчальні плани та організацію навчально-реабілітаційного процесу для учнів з особливими освітніми потребами загальноосвітніх навчальних
закладів y 2017/2018 навчальному році"
Мережа реабілітаційних установ в Україні
ІНФОРМАЦІЯ щодо переліку професій, за якими здійснюється навчання в реабілітаційних установах професійної реабілітації сфери управління Міністерства соціальної політики Україти та органів соціального захисту населення станом на 01.01.2017
Архітектурна доступність шкіл: навчально-методичний посібник/за заг. ред. Байди Л. Ю., Красюкової-Еннс О. В; колек. авторів: Азін В.О., Грибальский Я.В., Байда Л.Ю., Красюкова-Еннс О.В. - К: 2012. - 88 с.
Доступність та універсальний дизайн : навчально-методичний посібник //Азін В. О., Байда Л. Ю., Грибальський Я. В., Красюкова-Еннс О. В. ./ за заг. ред. Байди Л. Ю., Красюкової-Еннс О. В. — К., 2013. —128с.
Інвалідність і суспільство: Навчальний посібник
2016-2017 н.р.
від 10.01.17 року № 1/9-2 "Про сучасні підходи до навчально-виховного процесу учнів з особливими освітніми потребами"
Лист МОНУ від 09.06.2016 р. № 1/9-296 "Про структуру 2016/2017 навчального року та навчальні плани загальноосвітніх навчальних закладів"
Лист МОНУ від 12.07.2016 р. № 1/9-364 "Про організаційно-методичні засади забезпечення навчально-виховного процесу для учнів з особливими освітніми потребами загальноосвітніх навчальних закладів у 2016/2017 навчальному році"
2015-2016 н.р.
ПЕРЕЛІК навчальної літератури, рекомендованої Міністерством освіти і науки України для використання у дошкільних навчальних закладах у 2015/2016 навчальному році
Про перелік навчальної літератури, рекомендованої Міністерством освіти і науки України для використання у спеціальних загальноосвітніх навчальних закладах (за нозологіями) у 2015/2016 навчальному році
Наказ 06.02.2015 № 104 / 52Про затвердження Порядку комплектування інклюзивних груп у дошкільних навчальних закладах
Наказ №446 від 20.04.2015 "Про затвердження гранично допустимого навчального навантаження на дитину в ДНЗ
Лист МОНУ Від _20.05.15___№ _1/9-249_ Щодо організації освітньої роботи в дошкільних навчальних закладах у 2015/2016 навчальному році
Лист МОНУ Від _05.06.2015_№ _1/9-280 Про організацію навчально-виховного процесу для учнів з особливими освітніми потребами загальноосвітніх навчальних закладів у 2015/2016 навчальному році
Лист ЧОДА №03-04/1749 від 12.06.15 Про організацію індивідуального навчання учнів у 2015/2016 навчальному році
ПЕРЕЛІК навчальних програм, підручників та навчально-методичних посібників, рекомендованих Міністерством освіти і науки України для використання взагальноосвітніх навчальних закладах для навчання дітей з особливими освітніми потребами (за нозологіями) у 2015/2016навчальному році
Прем’єр-міністр України Арсеній Яценюк підписав Постанову, яка внесла в Єдину тарифну сітку працівників бюджетної сфери посаду Асистента вчителя загальноосвітнього навчального закладу з інклюзивним та інтегрованим навчанням. Постанова №479 від 8 липня 2015р. Про внесення змін в додаток 2 до постанови Кабінету Міністрів України від 30 серпня 2002 р. № 1298
Постанова №530 від 29.07.2015 Про внесення змін до Положення про дошкільний навчальний заклад
Постанова №531 від 29.07.2015 Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 14 квітня 1997 р. № 346 і від 14 червня 2000 р. № 963
Наказ №72 від 16.02.2016р. "Про затвердження обласного Плану заходів щодо забезпечення права на освіту дітей з особливими освітніми потребами в загальноосвітньому просторі"
Указ Президента України від 03.12.2015 № 678/2015 «Про активізацію роботи щодо забезпечення прав людей з інвалідністю»
Наказ МОН від 31.12.2015 № 1436 "Про затвердження Плану заходів щодо забезпечення права на освіту дітей з особливими освітніми потребами в загальноосвітньому просторі"
Нормативно-правові документи
- Положення про спеціальні класи для навчання дітей, які потребують корекції фізичного та/або розумового розвитку, у загальноосвітніх навчальних закладах (Наказ Міністерства освіти і науки України №1224 від 09.12.2010, зареєстрований у Міністерстві юстиції України 29 грудня 2010 р. за №1412/18707.;
- Про внесення змін до Положення про центральну та республіканську (Автономна Республіка Крим), обласні, Київську та Севастопольську міські, районні (міські) психолого-медико-педагогічні консультації (Наказ Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України №623/61 від 23.06.11, зареєстрований у Міністерстві юстиції України 6 грудня 2011 р. за №1407/20145);
- Інструктивно-методичний лист «Організація навчально-виховного процесу в умовах інклюзивного навчання» (Лист Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України №1/9-384 від 18.05.2012) ;
- Інструктивно-методичний лист «Організація психологічного і соціального супроводу в умовах інклюзивного навчання» (Лист Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України №1/9-529 від 26.07.12);
- Про створення робочої групи з питань дошкільної освіти дітей з особливими потребами в Україні Наказ МОН (№ 512 від 15.05.13 року)
- Про організацію діяльності психолого-медико-педагогічнихконсультацій (Наказ Міністерства освіти і науки України №680 від 04.06.2013)
- Указ Президента України Про Національну стратегію розвитку освіти в Україні на період до 2021 року (від 25 червня 2013 року №344/2013)
- Наказ МОН Про затвердження заходів щодо впровадження інклюзивного навчання в дошкільних та загальноосвітніх навчальних закладах на період до 2015 року (№ 1034 від 23.07.2013)
- Постанова КМУ Про затвердження Державного стандарту початкової загальної освіти для дітей з особливими освітніми потребами (№ 607 від 21 серпня 2013 р.)
- Про затвердження Типових навчальних планів спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів
для дітей, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку (початкова школа) (Наказ МОН № 80 від 28.01.14 року)
- НАКАЗ МОН Про затвердження плану заходів, щодо забезпечення права на освіту дітей з особливими освітніми потребами, у тому числі дітей-інвалідів (№768 ВІД 14.06.2013)
- НАКАЗ МОН Про затвердження Положення про навчально-реабілітаційний центр (№ 920 від 16.08.2012)
щодо посади асистента вчителя
Нормативно-правова база Міністерства освіти і науки України
Закони України:
«Про дошкільну освіту»
Акти Кабінету Міністрів України:
|